Partnerzy serwisu:
Biznes

KK 2015, PR: Za 5 lat musimy być gotowi do konkurencji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
28-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
KK 2015, PR: Za 5 lat musimy być gotowi do konkurencji
– Zmiany zachodzące w Przewozach Regionalnych to nie tylko spłata długów, nowe pociągi i Program Dobrowolnych Odejść. Muszą to być również zmiany w myśleniu pracowników o naszej wspólnej spółce. Będzie to być może najważniejszy, długofalowy okres – powiedział podczas debaty „Jak optymalnie wykorzystać zasoby i potencjał Przewozów Regionalnych" prezes tej spółki, Tomasz Pasikowski.

– Umowy Public Service Contract dają szansę Przewozom Regionalnym na pozyskanie środków na modernizację taboru, poprzez możliwość wzięcia kredytów w bankach. Czy te środki wystarczą? Pewnie nie, ale to krok w dobrą stronę. Modernizacja to cel pośredni, chcemy by PR się ustabilizowały i przygotowały się do konkurencji na otwartym rynku – mówił Marek Szczepański, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu, która od 1 października stałą się właścicielem 51% akcji spółki.

– To, co będzie prezentowała sobą spółka za 3 lata, będzie weryfikowała Komisję Europejską, dlatego bardzo nam zależy, abyśmy na obraz spółki pracowali wszyscy. Spółka ma dobrą pozycję startową, a 94 miliony na minusie, które będziemy mieli pod koniec roku to wynik wyłącznie do zrobienia rezerwy na Program Dobrowolnych Odejść. Gdyby nie to, wykazalibyśmy zysk. To dowód na to, że spółka jest dobrze zarządzana i idzie w dobrym kierunku – dodał prezes Tomasz Pasikowski.

Co się stanie po 2018 roku?

– Do tej pory w Przewozy Regionalne miały 19 osobową radę nadzorczą, także przez to była ciężko sterowalna. Teraz jest to 5 osób, dzięki dobrej decyzji województw-udziałowców, by powołać jednego przedstawiciela interesów samorządów – dodał Marek Szczepański.

Łukasz Malinowski z „Rynku Kolejowego" zapytał prezesa Pasikowskiego, jak będą wyglądać Przewozy Regionalne w 2018 roku, kiedy zakończyć się ma proces restrukturyzacji spółki.

– Mamy dużo czasu, żeby przekonać samorządy, że warto z nami współpracować i nie wolno nam tego czasu zmarnować. Będziemy starać się o jeszcze dłuższe umowy, bo taki jest standard w Europie. Rozwiązań na przyszłość jest wiele, może będzie to ścieżka giełdowa, być może ruchy na kapitale z samorządami. Pomysłów jest wiele, ale najpierw postaramy się dobrze przeprowadzić restrukturyzację – wyjaśniał Tomasz Pasikowski.

Nie ma co liczyć na sprzedaż oddziałów PR

Adrian Furgalski, prezes Railway Business Forum przypomniał, że aby zmodernizować cały tabor, którym dysponują Przewozy Regionalne, należałoby wydać na to około 5 miliardów złotych. Uczestnicy dyskusji rozmawiali także nad kwestią chęci przejęcia zorganizowanych oddziałów PR w województwach dolnośląskim, małopolskim i łódzkim.

– Przeszkodą do tego jest pewna kwestia formalna. W uzasadnieniu pomocy publicznej do Komisji Europejskiej braliśmy pod uwagę także przychody z Dolnego Śląska, Małopolski i łódzkiego. Trudno sobie wyobrazić, co mielibyśmy powiedzieć KE, gdyby zmieniły się przychody płynące z realizacji połączeń w tych województwach – powiedział wiceprezes ARP.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5